Huskvarna

Jag var som jag tidigare har skrivit i Huskvarna från i måndags förra veckan till onsdagen. Hälsade på min kompis Josefine, som bor där tillsammans med sin pojkvän Calle. Åkte tåget dit via Hässleholm och Nässjö, vilket gick både snabbt och lätt. Första dagen gjorde vi inte så mycket eftersom vädret var lite sådär. Spelade Top Spin en hel del, ett tennisspel som kan vara något beroendeframkallande. Det passade mig väldigt bra att bara ta det lugnt och inte göra så mycket, bara slappa liksom. Hade känt mig ganska så stressad dagarna före, av någon anledning, så det var perfekt att inte känna någon press att behöva göra något. Käkade tacos, tog en liten promenad och avslutade kvällen med att se El Orfanato (Barnhemmet). En väldigt trevlig, skrämmande, film som gjorde att man fick ståpäls vid ett par tillfällen.

Tisdagen började ganska så tidigt. Åt lite frukost och tog det lugnt innan det var dags att bege sig in till storstaden, Jönköping. Tog en sväng till IKEA där det inhandlades diverse artiklar. Jag köpte lite handdukar och lakan bland annat. Sedan bar det av emot centrum där vi tog en promenad, och passade på att fika dessutom. Här är några bilder därifrån.



När vi kom tillbaka så blev det en liten promenad, köpte lite vin som vi skulle ha till maten. Lax blev det, och potatis till det, mycket smaskigt tyckte alla. Annars blev det en lugn kväll igen, och en del spelande, top spin såklart.

På onsdagen blev det också en liten utfärd. Tog bilen och åkte till Gränna. En väldigt trevligt litet samhälle som ligger vid Vätterns östra strand. Köpte lite polkagris (för 150 spänn, oj) och promenerade runt lite. Sen så blev det en liten fika på ett trevligt 50-talsfik där. Riktigt gammal härlig inredning, men tyvärr fungerade inte jukeboxen (det spelades dock en del rockabilly i högtalarna, vilket var trevligt). En gammal TV stod i ena hörnet, dock ej igång. De hade helt klart lyckats med inredningen på det stället. Tänkte egentligen åka ut till Visingsö, men eftersom vi inte visste när färjan skulle gå, och att det började bli kyligt så skippade vi det. I vår kan man nog åka ut dit och se hur det är där.

På vägen tillbaka så körde vi förbi en utsiktsplats i Huskvarna. Man kunde i princip se hela stan därifrån. Tog några bilder, men det blev inte så bra eftersom det brjade bli disigt. Här kommer dock en som blev ganska så bra.



Tog en lugn eftermiddag, igen, käkade mat, packade mina grejor och sen så var det helt plötsligt dags att åka hem. Det kändes lite tråkigt att göra det, men det är ju ett tecken på att man har haft det bra. Det blev lite strul med tåget, X2000 var försenat till Nässjö vilket betydde att jag var tvungen att vänta i 40 minuter där, och sedan i Hässleholm 20 minuter mer än vad som var planerat. Fick gå hem från centralen eftersom stadsbussen aldrig är i tid, jävla skit!

Jo förresten. Jag köpte studentbiljetter till min resa till Huskvarna och tillbaka. Dessvärre så glömde jag ta med mig mitt kvitto från kåren, vilket man måste kunna visa när man åker tåg. Satt och spelade upptagen när biljettkontrollanten gick förbi, och kom undan med det både på vägen upp och vägen ner. Hörde faktiskt att en av de andra passagerna var tvungen att visa studentleg, vilket gjorde mig lite nervös, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0