Mer om jobbet

Var ute och lärde mig distriktet för andra gången inatt. Den här gången fick jag dela ut nästan alla tidningarna själv, så jag bestämde mig för att jag inte behövde gå bredvid längre. Till viss förvåning så skulle det innebära att jag började dela ut på distriktet själv, och inte som jag antagit, först på måndag. Fördelen med att gå själv är dock att man slipper ha något konstigt tidningsbud efter sig hela tiden. Han är lite skum, han som jag gått med. En annan fördel är att jag kan göra lite som jag själv vill, vilket inkluderar ett högre tempo än det som hölls natten till idag. I förmiddags var jag sedan på tidningsbärarnas kontor och hämtade telefon och lite annat, samt skrev på mina anställningspapper som gäller t.o.m. den 21e ( i realiteten den 20e eftersom jag inte jobbar söndagar). Det var lite bökigt att få hem cykelkärran, men det ska nog lösa sig så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0