Snabb och fotboll!

Inatt var jag snabb som tusan på rundan. Klar efter två och en halv timme, så jag fick ta trapphuset med tidlås (kl 5) sist, och det var precis fem jag var där, hehe. Dessvärre var jag tvungen att sitta utanför nattkontoret och väna i tio minuter, det var lite mindre kul. Anledningen till att det gick så snabbt? Gissar på ovanligt pigga ben, samt att det är relativt få trapphus att springa i, plus att jag kan rundan väldigt bra. Det var en del fyllon ute, men inga som störde som tur var, trots allt lönehelg och allt vad det innebär. Däremot var det oerhört skräpigt inne i stan. Folk köper mat på fyllan och slänger sen papper och förpackningar överallt. Eftersom det är mat kvar ofta så är fåglarna när för att äta rester. Mycket fåglar blir det.

I eftermiddag ska jag iväg för att titta på fotboll. Ska se Mjällby AIF möta Malmö FF tillsammans med Urban. Har inte sett MFF spela sedan förra säsongen, nästan ett år sedan, och Urban har jag inte träffat sedan vi såg Iron Maiden i somras. Har haft lite som mål att se MFF på nya stadion, men det får väl vänta lite till. De kommer ju säkert spela där en eller annan match till där i år.

Nu, frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0