Poker, inte så bra just nu

Igår tog jag mig igenom det sista av intervjun som jag gjort. Det blev ett ordentligt kämpande, men till slut var det dock klart. Hade småproblem med fokus på vad jag skulle göra, det blev en del hängande på Facebook, och jag lyckades spela tre turneringar poker, hihi. Man hinner bara med sånt när det går dåligt, för det gick inte så hemskt bra igår.

Expekt
Det blev två freerolls på Expekt. Ingen insats så man tar det inte så extremt allvarligt. På något vis är det ändå svårare att spela där. Folk är ju helt galna i början. På första handen, den första turneringen gick tre spelare vid bordet (av tio) all-in, och två blev utslagna... direkt. Det har jag förvisso gjort själv också, så det är ingen bra idé alltid. Satt med någon halvtimme innan jag åkte ut och hamnade på plats 300 av 619. Har gjort bättre, helt klart. Andra turneringen där tog jag inte lika många placeringar (det skiljde tre, haha) och jag blev 173:a av 489 deltagare.

Svenska spel
Annars så har det gått ganska så dåligt för mig på pokerborden sedan hag vann 99 kr för ett par veckor sedan. Har förvisso inte spelat så mycket sedan dess heller, vilket förmodligen varit en bra idé. Bästa resultatet är 62 (338) och det var dagen efter jag vann. Sämsta är 273 (323)! Jag vet inte riktigt vad jag pysslade med då. Igår trodde jag att det skulle gå riktigt bra, särskilt när jag följde med en kille som gick all-in när jag hade D-D. Förlorade nästan allt. När jag sedan fick samma kort andra handen hade jag inte mycket till val utan jag gick all-in själv där. Det sket sig rejält, och jag hamnade på plats 95 av 313. Anders O spelade också, och vi satt på samma bord ett tag i slutet. Det roliga var att vi åkte ut på samma hand, men att han blev placerad bättre än mig som 94:a. Jag har spekulerat lite i varför det blev så, men förmodligen så var det för att han hade fler marker innan sista handen.

Får se om det blir nåt spelande idag, känner mig faktiskt lite sugen på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0