Svärd och knivar

Det tog lite drygt två månader från det att jag var klar med den senaste boken tills dess att jag var klar med nästa. Nej, Sagan om drakens återkomst är inte några snabblästa böcker precis. Dessutom var jag fullständigt förvirrad när jag började läsa den senast lästa boken, En krona av svärd, då jag glömt bort var i handlingen de befann sig. Då varje amerikansk bok kommit ut i två svenska, gjorde det att jag hade stannat mitt i en bok. Så, egentligen borde jag läsa dessa böcker i par, och inte nån här och nån där. Det blir inte heller lättare av att det kryllar av olika karaktärer, platser samt att det hela tiden pågår flera handlingar. I den senaste boken var det nog fyra stycken huvudsakliga handlingar, samt ett par andra sekundära handlingar skulle jag nog gissa på. Det är jobbigt, men det är också något som gör det hela mer intressant. Man kan verkligen fördjupa sig i karaktärer, platser, mytologi om man så känner. Själv vill jag bara veta vad som kommer att hända, och bli klar med serien så småningom och njuta av vägen dit hur jobbig den än är. Nästa bok i serien är Knivarnas väg, och jag har inte riktigt bestämt mig för när jag ska börja med den. Nu direkt kanske, eller så läser jag någon annan först.

Har egentligen redan börjat med en ny bok, nämligen Flickan som lekte med elden som ljudbok. Har lyssnat på den under tiden som jag jobbat, och har faktiskt fastnat lite för den. I den här takten så kommer den nog att vara färdigläst(lyssnad) om ett par veckor. Sen så är det bara en bok kvar i serien om Lisbeth Salander (visst, den kallas Millennium-serien, men den handlar ju faktiskt mest om Salander, eller hur?), och det är lite synd, men men, det finns alltid fler böcker att läsa.

Kommentarer
Postat av: Diana

Hej!

Angående Salander kan jag INTE hålla med! Tycer att det är för lite Salander emellanåt... ;) Jag håller på med Luftslottet som sprängdes nu, på ljudbok, oj så spännande!



Kram på dig!

2009-08-28 @ 14:37:42
URL: http://diddi.blogg.se/
Postat av: AJ

Borde ha varit 100 böcker i den serien.

2009-08-28 @ 16:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0