Vinterlandskap

Åh vad fint och vitt det är ute, snöö. Kallt är det med. Som tur är har min hyresvärd rensat undan snö från trottoaren, vilket inte var fallet inatt... någonstans. Halkade nedför en liten sluttning när jag skulle jobba, men som tur var föll jag inte omkull, vilket hade varit mindre kul. Dessutom lyckades jag ta mig upp för den på vägen tillbaka. Naturligtvis hade jag glömt bort sluttningen som i princip bestod av enkom is. Sen så var det lite knöligt här och där, isig snö som hade klumpat sig på olika ställen. Hoppas att det är borta kommande natt, från trottoarerna.

Annars är det en underbar dag. Solen skiner och jag med den. Tror nog att man får ge sig ut strax om man ska hinna med att få lite på sig, sol alltså... inte snöbollar eller istappar. Julklappar ska man ju också försöka fixa, den första blev klar igår men det var å andra sidan en ganska så självklar grej. Nu börjar det svåra, resten.

Helst hade jag lagt en massa pengar på mig själv. Inte för att jag är egoist, utan snarare för att jag vet vad jag behöver. Jag har ingen aning om vad folk som jag knappt träffar vill ha eller behöver, det är det som är det jobbiga. Men tubsockor behöver väl alla? Hahaha!!! Fy fan vad styggt, att ge alla tubsockor i julklapp. Jag fick tubsockor i julklapp några gånger, dessvärre efter att jag slutat använda såna.

Frukost är kanske en bra idé också, sådär fem över ett på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0