Påkker

Nu är jag också fast i pokerträsket. Nå, inte egentligen, men jag har börjat spela lite i alla fall. Det började redan igår när Thomas tipsade om en sajt man kunde spela på. Blev medlem där och testade lite, men tyckte det var alldeles för rörigt och att man var tvungen att satsa alldeles för mycket pengar. Istället gick jag med på svenska spels sajt, som Anders O tipsat om. Tyckte direkt att det var mycket enklare att navigera och förstå hur saker och ting gick till. Det var dock lite svårt att spela på svenska, då man är ganska så van vid de engelska termerna från Celebrity Poker Showdown.

Saken är den att jag inte är nån som kommer att spela upp en massa pengar. Tänker satsa lite grann bara, lagom liksom. Det första jag gjorde för "riktiga" pengar var att gå med i en turnering med 5,50 kr i insats. Inte särskilt mycket alls. Det gick inte så jättebra precis, åkte ut efter bara en halvtimme och hamnade på plats 228 av 320. Nu har man den erfarenheten inför kommande turneringar. Ska testa imorgon igen, samma typ av turnering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0