Uppsatsen/utredningen

Det är inte helt på topp här egentligen. Snackar om skolan nu. Det började redan förra terminen. Energin och drivkraften bara rinner ifrån en, eller som det är nu så har det runnit iväg. Jag kanske har hållit på med att plugga för länge, och att man nu börjar bli trött på det. Har varit i perioder där det tagit emot tidigare, men det har inte direkt varit sammankopplat med att jag pluggat länge, det hände exempelvis andra terminen jag pluggade på högskolan, och sen några terminer senare. Jag tror snarare det har att göra med att jag inte riktigt vet vad jag ska göra eller hur jag ska göra. Det är den bristen på tydlighet som gör det så jobbigt att ta tag i. Har ingen aning om var jag ska börja med den här uppsatsen, och känner inte att jag får något stöd ifrån handledaren. Det är inte så att jag kört fast, så känns det inte... jag har inte ens vridit om startnyckeln ännu, om man nu ska använda sig av en liknelse. Sitter i bilen med bältet på, har justerat speglar och säte, satt på förarhandskarna och solbrillorna... det är bara att köra! Var är nyckeln?

Nej, nu ska jag fokusera på att få något gjort. Dags att sluta sitta och gnälla. Ska skriva något mer konkret utifrån vad jag fått från besöken på skolan, skicka in det till handledaren och sen se om jag får något tips om teorier jag kan använda mig av. Jag behöver inte något konkret, utan mer en riktning åt vilket håll jag ska titta på. Detta kommer att lösa sig, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0