Min kurs är ett skämt

Har under lång tid varit ganska så missnöjd med min kurs, och det blev inte bättre efter gårdagens seminarium. Vi hade fått en uppgift, men knappt några instruktioner alls. Så man fick göra vad man trodde var rätt. Vad fick man för det? Skit! Lärarjäveln hade mage att sitta och gnälla på att man gjort fel, när man inte hade en aning om hur man skulle göra. Anledningen till den bristfälliga informationen sades vara att vi skulle lära av våra misstag. Detta är inte en bra metod att lära sig. Bästa sättet att lära är att få veta vad man ska göra, och sedan göra det, och rätta till eventuell misstag. "Learning by doing" har varit ett budskap som jag följt under lång tid, men att drivas til att göra en massa misstag faller inte inom den metoden. Jag vill inte sitta där som nån jävla försökskanin och bli hackad på för de fel jag begått, nar jag inte vetat vad som varit rätt.

Eftersom vi ska ha handledning ifrån den här läraren kommande termin så kommer min uppsats inte ha någon handledare alls. Jag kommer inte ha nån kontakt med människan förrän vid seminariet, det är min plan. Varför ska jag ta råd ifrån någon som vill att jag ska misslyckas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0