Nyårsafton

Gott Nytt År till alla! Jag firade som vanligt tillsammans med min vän Anders O, och det blev riktigt bra tycker jag. Vi lagade mat precis som vi brukar och gillar, vilket var en förbättring från förra året då vi mest såg på tyckte jag. Det blev väldigt trevligt faktiskt. Trerätters till på köpet, hehe.

  • Till förrätt blev det böregipajer (ja, det heter så)! Små smördegsknyten med en blandning av fetaost, dill, persilja och ägg som tillagades i ugn, smaskigt, och vitlöksfrästa chiliräkor, som var mycket starka.
  • Huvudrätten blev Ugnsstekt fläskytterfilé tillsammans med en sallad gjord på fetaost, svarta oliver och paprika.
  • Efterrätt en mycket god chokladkaka tillsammans med knäckglass.
Till de två första rätterna drack vi vitt vin och till efterrätten blev det vitt mousserande vin. Riktigt lyckat i matväg.

När det var dags för tolvslaget var vi nere på toger i Karlshamn och tittade. Verkade som att det var färre folk ute än tidigare år vi varit där, men det gick ganska så vilt till ändå. Flera raketer exploderade på marken, eller i blomkrukor. Läste på text-tv att någon i Karlshamn blivit träffad av en raket i nacken. Vi kom dock undan helt och hållet som tur var (vi såg ett par killar som såg suspekta ut när vi gick mot torget, vilket gjorde att vi gick ett annat håll).

Annars så blev det en del spelande av Fallout 3 under dagen, riktigt kul spel. Anders O satt uppe till sju och spelade, jag själv somnade vid fyra-fem ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0