Tour de Småland - etapp 1 (Kristianstad-Huskvarna)

Det började redan i fredags, resan! Anders kom förbi på eftermiddagen med sin bil och, och vi körde ner till stan för att lasta på lite energi i magen, nämligen pasta från pastavagnen. Därefter var vi redo för den långa bilfärden upp till Huskvarna. Vi turades om att köra, AJ tog första passet bort till Markaryd, och därefter bytte vi och jag körde resterande sträcka längs med E4an, och det gick alldeles utmärkt. Det var dock en rolig radiosketch som vi lyssnade på som gjorde att min bilkörning blev något riskabel, kunde helt enkelt inte sluta skratta. Om det hade hänt något då hade det varit ganska så komiskt. Det var verkligen skönt att komma fram så man slapp sitta och köra.

Lite snack och sådär innan det var dags för mat. Jag och Josefine hängde lite medan AJ och Calle ganska så snabbt hitatde varandrra genom gemensamma intresset VA-teknik. Josefine lagade lite mat, och jag assisterade henne med det. Riktigt god kycklinggryta (lagad i äkta gjutjärnsgryta) blev det, smakade helt fantastiskt, och jag måste få tag i receptet. Åt den goda maten tillsammans med ett gott vitt vin och naturligtvis gott sällskap. Därefter blev det spelkväll med Guitar Hero. Jag var väldigt dålig tyckte jag, och kan naturligtvis skylla på att min dygnsrytm inte var i synk med de andras (helt enkel trött) i kombination med vindrickande (alkoholpåverkan). Att AJ var mycket tröttare än mig eller att Joss också hade druckit vin spelar ingen roll där, hehe. Det var dock riktigt skoj ändå, fast det var lite få låtar i Guitar Hero, och många som man inte kände igen, vilket är dåligt. Därefter var det dags att sova, runt halv två på natten (har jag för mig).

Första dagen på smålandsresan avklarad, riktigt trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0