Tour de Småland - etapp 3 (Lönneberga)

Tredje dagen började tjugo i elva för min del. Orkade inte ligga och vända på mig särskilt länge så jag steg upp ganska så direkt. Började läsa lite, men hann inte så långt innan Linda också var uppe, och då var det dags för att börja fixa frukost. Det blev en riktigt ordentlig frukost, med smörgåsar, prinskorv, knaperstekt bacon, ägg, te och kaffe. Mätt blev man, blir sällan så mätt efter frukost, men det här var riktigt najs. Bra uppladdning inför dagen kändes det som.

Det är riktigt najs att samlas sådär och äta när det är många. Fem stycken blir det sällan under mina frukostar, eftersom jag för det mesta är ensam. Det blir en helt annat känsla, en känsla som jag faktiskt trivs ganska så bra med. Att man känner sig avslappnad tillsammans med all de andra är riktigt gött. Kan tänka mig att det är ungefär den känslan som man har i ett kollektiv, kanske... fast då kanske man  gärna skulle vilja ta en ensamfrukost lite då och då.

Lång frukost följdes av en lång promenad. Gick bort till kyrkan och sedan bar det av emot sjön. Linda sa att det var en omväg till sjön, och det kanske man kan hålla med om. Lång och trevlig var promenaden i alla fall, och det blev några bilder också.


Här är vi alla samlade på bild. Från vänster; jag, Linda, Josefine, Calle, AJ.


Här är en bild från sjön, det är Calle som åker skridsko. Tjock is var det, tio centimeter, minst.


Här är bäcken som rinner från sjön, tyckte den här bilden blev skapligt bra.

Efter den långa promenaden så var det dags att börja fixa till mat igen. Det blev en riktigt trevlig omelett och resterna från gårdagen. Satt sedan en lång stund och fortsatte prata och diskutera diverse saker. Josefine och Calle var därefter tvungna att åka hem igen, men jag och AJ stannade. På kvällen blev det film, Mulholland Drive. Såg den först en gång och sedan så snackade vi om filmen och gick tillbaka för att kolla vissa scener igen. Det slutade med att klockan var tjugo över tre, och då var det dags att förbereda sig för sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0