Promenad

Igår så var jag ute och gick en promenad, och det var inte den lilla promenaden heller. Två timmar tog det, och det var två timmar som jag verkligen behövde just då. Hade under dagen varit väldigt trött, och framåt eftermiddagen hade den tröttheten blivit till irritation och därmed stress. I min nuvarande arbetssituation kan det ibland vara lite frustrerande, eller rättare sagt mycket, och jag hamnade i en situation där jag inte riktigt kunde hantera det. Jag blev helt enkelt arg, och tyckte inte om det. Dagen innan hade jag också varit ganska så irriterad, så det var så att säga kulmen av stress, väldigt nära ilska. Bestämde mig igår för att jag helt enkelt skulle sticka ut och gå, och bara jobba bort de känslorna. Tog favoritrundan och stack iväg. Det blev ett ganska så lugnt tempo och jag stannade till på en plats och bara njöt av vädret. Snacka om att det hjälpte, att omgärda sig själv med lugn och därmed bli lugn inombords också. Idag känner jag mig mycket mer balanserad och harmonisk, men en promenad skulle ändå inte sitta helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0