Problem med sömnen

Har haft lite problem med sömnen de senaste nätterna. Har planerat att gå och lägga mig tidigt, och det har jag egentligen gjort också, men sen har jag inte kunnat somna. Tidigare har jag läst en liten stund, blivit tillräckligt trött, slutat läsa och sen somnat. Nu somnar jag inte, trots att jag varit trött. Snart så börjar jag dock hosta till lite då och då, och det gör inte det lättare att somna. Sen så testar jag att läsa igen och sen somna, det går inte... igen, och det går inte... till slut så har jag dock lyckats sova en stund. Inatt blev det nog inte mycket mer än nån timme innan jag skulle upp och jobba. Nä, jag hoppas verkligen att den här hostan ska försvinna så att jag ska kunna sova ordentligt. Jag behöver uppemot åtta timmars sömn per dygn, inte fem-sex timmar. Har länge haft lätt för att somna, och att sova tillräckligt länge, så därför blir det här extra irriterande.

Kommentarer
Postat av: AJ

Ja det är rätt jobbigt, man får inte mycket gort när man inte kan sova och får inte mycket vila av det heller.

2009-03-06 @ 04:49:59
Postat av: Malin

Sömnen påverkar ens liv mer än man många gånger kanske vill erkänna, förstår att du finner detta mäkta frustrerande.

Har du provat varm mjölk med honung?

2009-03-06 @ 11:30:40
URL: http://malinalvarez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0