Mobiltelefon

Nu börjar det närma sig mobilbyte igen. Batteriet har blivit radikalt mycket sämre den senaste tiden. Det tar inte många timmar innan den börjar tjuta om att batteriet börjar ta slut. Har blivit väckt två nätter av de tre senaste av att den tutat. Min första tanke var att jag skulle köpa ett nytt batteri, den kan väl inte vara så dyra? Jodå, över 200 spänn kostar det, vilket är en del då telefonen kostade runt 700 kronor (strax under) när jag köpte den. Det finns alternativ till batterier som inte är orginal, kostar strax över hundra kronor. Jag lutade lite åt det hållet också, att köpa ett "reservbatteri" och ha telefonen i något år till eller så, men jag är inte helt nöjd med telefonen. Har dessutom märkt av att sms försvinner (misstänker detta), klockan ställdes om (märkte det nyss, stod på 12:30 istället för 12:57). Annars är jag ganska så missnöjd med att den ljudlösa funktionen är vibration (om man vill ha ljudlöst får man ställa in ringsignal, sms och mms för detta, vilket är krångligt varje gång). Egentligen skulle jag vilja ha en telefon som är bättre, och då är nog inte nån billig Samsung alternativet. Jag tror (och detta är totalt obekräftat av mig) att tillverkare som Nokia och Sony Ericsson gör telefoner med bättre kvalité när det gäller den prisklassen jag är ute efter. Jag är inte ute efter särskilt mycket, eftersom det enda jag gör är att ringa och smsa. Det hade varit kul med något spel som jag gillar, exempelvis memory som var en favorit på en av mina tidigare telefoner. Att kunna ta emot och skicka MMS ingår väl i de flesta mobiler nu också, men nån kamera känner jag inte att jag behöver.

Nån som har tips på mobil under 1000 kronor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0