Sommarjobb

Så har jag fixat sommarjobb, precis samma som jag haft tidigare år. Det var ändå inte helt självklart att det skulle bli just det jobbet. Det var nämligen så att vissa omstruktureringar skulle göra att jag bara skulle få jobba om helgerna. I ett sånt läge skulle jag nog hellre ta ett annat jobb jag blivit erbjuden på tidningsbärarna. Så i går ringde jag till tidningsbärarna för att diskutera semestern samt det eventuella jobbet, men fick inte tag i personalassistenten. När de sedan ringde från Simrishamns kommun tidigare och erbjöd mig samma jobb som tidigare var jag inte sen att tacka nej. Nu måste det dock lösa sig med semestern från mitt söndagsdistrikt. Jag hade nämligen betydligt färre semesterdagar  än vad jag trodde att jag skulle ha (förväxlat "semesterrätt" med "betalda dagar"). Så nu väntar jag på mitt schema så jag kan fixa ledigt från det ena jobbet när jag ska vara jobba på det andra. Rörigt, I know... varför säger jag inte bara upp mig från söndagsrundan? Vet ej!

Jag är dock oerhört glad över att personalassistenten på tidningsbärarna är så förstående. Kände mig verkligen som en idiot när jag pratade med henne (här har jag klantat till mig big time). Att jag tackat nej till väldigt lite jobb trots att det ibland inneburit att det blivit besvärligt för mig (när jag hoppade runt som en galning på olika distrikt), har nog gjort det lättare för mig nu. Vad jag menar är att jag inte är helt obetydlig som vikarie.

I vilket fall som helst, det blir sommar i år också!

Kommentarer
Postat av: AJ

Ajo sommar får vi nog hoppas det blir.

2009-03-19 @ 04:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0