Bisarr omröstning

Tänker inte babbla på mer om melodifestivalen än vad andra gjort, kan tänka mig att det blir lite smått inflation på det annars. Det som jag däremot måste få ut mig är röstningen, som till stora delar var det mest bisarra som jag någonsin sett i melodifestivalsammanhang. Det var när folkets röster skulle delas ut, och de översta efter juryns poäng fick de första rösterna. Petra Mede stod och såg väldigt förvånad ut, "är det nåt som är fel?" tyckte jag att hennes min sa. Publiken mumlade överraskat och kanske inte helt gillande heller. Jag tror att det aldrig förr har varit så stor skillnad mellan juryn och folket. Tyvärr tog spänningen slut ganska så fort, då det snart blev klart att den som skulle få flest poäng från folket också skulle vinna hela grejen. Det var den slutsatsen jag drog, och rätt hade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0