En runda närmas sig slutet

Skulle haft en snubbe med mig på söndagsrundan. Satt och väntade på honom i tio minuter innan nattchefen ringde upp honom. Vad sa han då? Jo, att han var sjuk och inte tänkte dyka upp. Han hade inte tänkt på att höra av sig? Det är illa. Jag menar, pratade ändå med honom igår, och frågade om han visste när han skulle komma, och då sa han inget.

Annars så blev det en sån där snabb runda igen på lite drygt två och en halv timme. Nöjd med det, näst sista natten på den rundan. Känner att jag kanske kommer att sakna den lite. Mest så kommer jag att sakna att köa bil lite då och då, för det är skoj. Fast nä, lönen är nog det jag kommer att sakna mest, bilen kommer i andra hand. Det som jag kommer att sakna minst är alla fyllon som springer omkring och är... fulla, tjocka tidningar, som sydsvenskan har varit de senaste månaderna, samt sega och tröga dörrar som är jobbiga att öppna. Mest ser jag fram emot att vara ledig på nätterna mellan lördag och söndag, det kommer att bli riktigt trevligt. Kanske åka iväg till Karlshamn lite, kanske göra nåt kul här i stan... vem vet.

Kommentarer
Postat av: AJ

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2824422

2009-05-10 @ 14:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0