Bokuppdatering

Det går inte fort framåt, men nu är jag klar med del 13 (på svenska) i serien Sagan om drakens återkomst. Det var inte direkt den bästa boken i serien, men vissa delar av den gillade jag mycket. Upptäckte att jag glömt bort en massa karaktärer sedan jag läste den förra delen. Det är nog det som är mest irriterande med väldigt långa bokserier i den här stilen. Det dyker upp massor med karaktärer hela tiden, dvs. att det dyker upp nya konstant, vilket gör att de förra är svåra att komma ihåg. Visst, det gör ju historien mer levande på något vis, men man hade gärna antecknat lite om varje ny karaktär för att komma ihåg vilka det är (bläddrar ogärna i registret för att undvika spoilers). Fast det känns inte precis som rätt läge att börja läsa alla från början nu.

En annan bok som jag också blivit klar med är den femte delen av The Dark Tower. Kanske inte den bästa boken i serien, eller snarare alldeles säkert den sämsta boken. Hade varken början eller slut, vilket jag tycker att varje bok bör ha någon form utav. Den hade alltså kunnat läggas till antingen den föregående eller den efterföljande utan att det hade märkts av direkt, kanske båda. Nej, det har sannerligen inte blivit bra. Den sista boken, som jag redan börjat med, är inte heller särskilt kul än så länge, men det kanske tar sig.

Nästa bok jag ska ta tag i är nästa bok i Harry Potter-serien, nämligen Order of the Phoenix. Siktar på att bli klar med den innan juni, men det är nog att hoppas för mycket. Har ju en plan att läsa klart den efterkommande boken innan filmen (Harry Potter and the Half-blood Prince) har premiär på bio ( i mitten av juli). Ska bli kul, jag gillar ju Harry Potter-böckerna riktigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0