Kommentarer till ESC2009

Satt halva veckan och tänkte att jag inte skulle se Eurovision Song Contest. Sen såg jag ett långt reportage (dokumentär?) om Malena Ernman och hennes liv, och så ville jag se hur det skulle gå för henne i finalen. Hon är ju trots sina framgångar en mycket sympatisk person, professionell och oerhört bra på det som hon gör. Så jag började titta lite smått. Såg den oerhört stora scenen, lyssnade på de oerhört dåliga svenska kommentatorerna. Sen börjar spektaklet. Nån ryss flyger omkring, det är lite akrobatik, sen går han på nåt rullband och sjunger. Allt väldigt påkostat men ändå så tomt och innehållslöst. Sen börjar bidragen framföras, och jag vet inte om det var fel på deras sändning eller om högtalarna på min TV är oerhört otillräckliga, men det hördes inte bra. Nästan bara sången gick igenom, musiken låg i bakgrunden, flämtande efter andan.

Sen så gör Malena entré. Hörde en intervju senare där hon sa att hon var något övertänd, och det kan nog förklara det ganska så mediokra framträdandet. Hon sjöng helt enkelt inte särskilt bra, och det gällde främst "popsången" i början. Tänkte direkt, "det här kommer inte att gå bra", och det gjorde det heller inte. Men att hamna tre platser från slutet är riktigt uselt. I vilket fall som helst så såg jag låten efter Malenas, sen så tröttnade jag totalt och såg en film istället. Nej, ESC är något man ska se i sällskap, det funkar liksom inte att sitta och se det själv, man har ingen att gnälla tillsammans med. Förhoppningsvis är jag ledig i samband med nästa version av tävlingen, och med tanke på Sveriges resultat de senaste åren är vi kanske inte ens med i finalen...

Kommentarer
Postat av: Aj

Ja det är sant, kommentatorerna är en av anledningarna till att jag inte orkade titta på hela skiten, radion är mycket bättre när det gäller sånt. Tycker dock att rätt låt vann.

2009-05-19 @ 14:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0