Fikadags

Missade Tour de France idag, och Stargate SG-1. Hade en riktigt bra ursäkt för att göra det dessutom, för det var fikadags igen, på Zekes. Hurra! kanske någon säger, och så exalterande är det kanske inte. Men det var trevligt... Linda dök upp först, och vi beställde in varma mackor. Pratade lite grann. Fick lite nya ideér av det samtalet, om likheterna mellan facism och militarism. Efter en stund kom Anders J också, och samtalet ändrades lite till att handla om något nytt. Huset blev det lite prat om, hur långt det var kommet med taket och sånt. Tydligen hade snickare nummer 2 (Jörgen) lämnat stället. Passade inte så bra ihop med nummer 1 (Pierre). Vi pratade om andra grejor också, och det fortsatte när Jennie också dök upp som ett yrväder. Mojna lite va!? plz... du behöver det!

Fikan fortsatte och jag tyckte att det var hur bra som helst att umgås med tre av de fyra från klassen som jag uppskattade mest. Kankse ska man skriva uppskattar, men eftersom klassen försvann så kan man nog skriva uppskattade, eller? Nä, det är några av de människorna som jag uppskattar mest totalt sett, over all, punkt slut! Anders O ringde också under tiden vi fikade, han lät konstig på rösten, bara sådär på tal om människor som jag gillar. Kanske Kiviks marknad på måndag, eller inte, eller kanske, eller jag vet inte, har inte bestämt mig. Vad som är bestämt är att jag ska gå på tivolirock, det e najs!

Jag och Anders J satt kvar en stund efter att tjejerna gått. Pratade om såna saker som vi brukar prata om, typ. Vi kom in på varför valsystemet med valkretsar är så dåligt ur demokratisk synpunkt, eller det var åtminstone det jag tyckte. Därutöver snackade vi om USAs krig mot terrorn, och om hur korkat det var att invadera Irak, bland annat strunt som USA sysslar med.

Nu hade jag tänkt titta på sammandraget från dagens lopp från Touren och sen sova några timmar innan jag ska upp och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0