Surblogg

Idag har jag varit mest sur och trött... och blöt om fötterna! Låg och försökte somna igår, men det tog den stund. Så jag funderade över det ena och det andra och det tredje och så vidare... Tyckte att det var lagom trist att behöva stiga upp när väckarklockan ringde, och det satte humöret för dagen. Hade ingen anledning att vara sur, förutom att jag var så jävla trött. När regnet väl kom så höjde det humöret lite, så illa var det från början. Höll nästan på att bli på bättre humör, när regnet tilltog och mina fötter blev blöta och kalla. Bytte såklart strumpor på lunchen, men det hjälpte inte särskilt länge alls. Fick gå med nya blöta strumpor istället, och ha de där jättestora regnkläderna på sig... och den där hjälmen som är alldeles för stor. Åh, vad jag tyckte att det var trist att det inte var helg, så att jag skulle kunna köra bil istället. Det är helg imorgon, och om det är sol tänker jag räcka finger åt någon.

Har en massa bloggämnen att skriva om, men jag är alldeles för trött för att engagera mig i någonting utom min egen surhet just nu. Mat skulle vara välkommet! Laga mat åt mig! NU!!! Äh, får ta tag i det själv, blä...

Fick nästan spel när jag var på Netto igår. Alla jävla långsamma, gamla, stockholmsturister som går omkring med ett förvånat uttryck i ansiktet hela tiden. Ville bara knuffa på folk när de stod ivägen, knuffa iväg riktigt hårt... Lät bli! Och alla hundar som turisterna tar med sig... äckliga hundar som skiter överallt... plocka upp för fan! Det är äckligt... Vill ha mat och titta på Stargate, en realistisk önskan och inte särskilt stor. Skulle dock hellre varit någon helt annanstans, och helst haft sällskap med mig... sällskap som jag uppskattar kanske man ska tillägga. På gott humör hade varit trevligt det med... Godispapper, cigarettförpackningar och tyska jävla ölburkar överallt, för att inte tala om alla fimpar och snuspåsar som också plågar mitt liv. Sur, trött och hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0