Vacker morgon

Dagen började med en alldeles perfekt morgon, rent vädermässigt. Helt klarblå himmel, solen reste sig sakta mot himmlen, en svag bris låg i luften. Gick omkring och jobbade, såg upp, ut över horisonten och tänkte att soluppgången måste ha varit vacker. Det fanns inga moln som hade kunnat sabba det, och vattnet blänkte sådär vackert som det bara kan göra på morgonen. Jag ska se någon soluppgång den här sommaren, det var länge sedan sist.

Hittade först en enkrona, vilket jag tyckte var lite småkul, men precis innan lucnh hittade jag min femte tjugolapp för sommaren. Det är inte illa. 101 kronor sammanlagt, nästan som en timlön!

Så härligt att det bara är en dag kvar att jobba innan man kan åka iväg från den här stan och bara inte vara här. Ska försöka få iordning min lägenhet lite mer, alldeles för stökigt just nu, men jag slipper se det en stund till åtminstone. Simrishamn är lika med jobb, Kristianstad är lika med ledigt. Måste dra till gymmet också någon dag, som om man inte rör sig på jobbet, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0