Angående bröst

Har under de senaste dagarna hört allt mer om den där topless-grejen som några kvinnor ställde till med på något badhus. Jag tog till och med upp det kort på seminariet i onsdags, igår, haha! Jag vet inte vad som hände, men det blev inget uppror där inte, varken åt det ena eller det andra hållet. Det var just den grejen med avsexualiseringen av kvinnobrösten som var själva målet med hela aktionen, vilket jag först läste om på Skiftnyckel. Tyckte väl att det inte var något med det, tänkte lite på ett avsnitt av Bullshit! där det visserligen brukar vara mycket bara bröst, och ett avsnitt av Cops också. I USA är det tydligen olagligt att gå med bara bröst, jag undrar hur det är i Sverige. Olovligt på badhus är det visserligen.

Jag är väldigt tveksam, och splittrad i den här frågan, särskilt efter det att jag läste Skinhead Barbiedolls blogg om ämnet. Visst ska kvinnor få gå omkring topless på ett badhus, det är ju deras egna kroppar och de ska inte alls nödvändigtvis betraktas som ett sexualobjekt. Män går ju omkring barbröstade, och deras är inte ett sexualobjekt, så vitt jag vet åtminstone, fast de kanske måste visa andra saker, som Magnus Uggla skriver. Ok, det är en jäkla skillnad på "skrotum" och på kvinnobröst, så ignorera det... det jag vill ha fram är att jag är emot att kvinnors kroppar enbart ska ses som objekt för sex.

Å andra sidan... och det är inte första gången jag skriver om bröst här på Standardiserad, så har vi ju det här med den mänskliga naturen. Jag måste verkligen dra ett citat från Jennie, och jag hoppas hon inte bytt åsikt i frågan (fast det betvivlar jag starkt att hon har). "jag vägrara acceptera att bröst 'i princip inte har något med sex att göra'! vägrar!! Hela kroppen har med sex att göra. Varenda mm!" skrev hon. Jag hade skrivit en blogg om bröstfixering och fick lite mothugg angående att bröst inte var sexualobjekt, typ. Efter hennes kommentar började jag tänka att det är klart att kvinnobröst har något med sex att göra, hela människan har något med sex att göra, det går inte att komma undan. Så då kommer det egentligen inte att spela någon roll om kvinnor är topless eller inte på badhuset, bröst kommer alltid att associeras med sex, liksom resten av den kvinnliga (manliga/mänskliga) kroppen. Så visst, visa brösten, jag kommer då inte gå omkring till badhus och stirra som något pervo bara för det, men det betyder inte heller att jag kommer att sluta se bröst som något sexuellt.

Kommentarer
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag vill att män med snygga ögon ska tejpa för dom, för jag blir kåt av snygga ögon & tänker på sex. =(

Självklart kan vem som helst få lov att se vad som helst som någonting sexuellt (vore för jävla tråkigt om mina bröst aldrig vore sex), gillar bara inte när det lagstiftas om vad som är sexuellt & vad människor automatiskt ska uppfatta som stötande eller erektionshöjande & so on.

2007-11-16 @ 20:23:32
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0