Tankar på morgonen

Idag bär det av mot Karlshamn! Åker lite tidigare än normalt för jag ska käka lunch med Anders O och Martin. Det ska bli trevligt. Jo, jag vet att jag tidigare sagt att jag skulle åka till Simrishamn, men eftersom Anders O ska åka till Afrika nästa vecka och vara borta i ett par veckor, så tänkte jag passa på liksom. Visserligen tror jag inte det är någon risk att han kommer tillbaka, men han ska ju vara borta två veckor. Utan messenger eller telefon eller nånting (inte ens vykort). Det blir väl några promenader nu i helgen och det ska bli trevligt tycker jag, kanske inte riktigt den längden jag föredrar för det mesta, men ändå. Det är ju inte så attt jag är ute och promenerar varje dag nuförtiden, nu när man har en cykel till att ta sig fram på.

Har länge haft tankar på att dra igång något sociologiskt projekt, och jag hade till och med en kort lista över vilka jag skulle vilja ha med. Den där listan känns lite inaktuell för tillfället, men tankar om att dra igång någonting finns fortfarande kvar. Ska nog så smått börja höra för mig om olika personer från olika sammanhang som kan tänka sig att ge lite av sin tid eller sina tankar åt den här grejen, vad det nu än kan komma att tänkas bli. Behöver något att ha vid sidan av liksom, vid sidan av det riktiga plugget men ändå något som har med sociologi eller det sociala eller samhället i stort. Hemlighetsfullt är det kanske, men detta är det mest konkreta jag spottat ur mig om detta hittills. Prio ett är dock uppsatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0