Robert Jordan

Igår dog Robert Jordan (James Oliver Rigney Jr.), författare till bokserien Sagan om drakens återkomst. Som jag tidigare skrivit börjat läsa just den bokserien, även om jag inte precis stressar mig igenom den. Det är såna böcker som man verkligen måste känna för att läsa, eller det är kanske bara jag som är sån. Hursomhelst är jag inne på den sjunde svenska pocketboken, som jag snart läst färdigt om det inte var så att jag slutat läsa. Samtidigt som jag har många böcker kvar så är det inte ett race om att verkligen bli klar med alla. Dessutom ville jag inte hamna i situationen där jag verkligen velat läsa hans böcker, men att jag måste vänta på den sista att komma ut.

Det har varit planerat att nästa bok i serien verkligen skulle ha blivit den sista. Jordans sjukdom har dock hindrat honom från att skriva, eller snarare har väl kanske behandlingen av hans sjukdom förhindrat honom från det. Nu blir det dock ingen bok av det, inget slut på Sagan om drakens återkomst. Det känns egoistiskt att tänka sådär, att inte bry sig om en människas liv bara för ens eget patetiska försök att bli underhållen. Det är ju trots allt väldigt många böcker att läsa, och jag antar att resan får bli hela njutningen i det är fallet. Jag tänker hursomhelst njuta av böckerna, som miljoner av andra läsare har gjort genom åren.

Det här blogginlägget tillägnar jag James Oliver Rigney Jr. Tack för orden.


image11
*17 oktober 1948 - 16 september 2007*

Kommentarer
Postat av: jennie

AHH INGEN SLUT VAD SJUTTON GAHHHH

2007-09-18 @ 12:52:50
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0