Skitföretag

Det finns få saker som kan göra mig så arg som att betala räkningarna, särskilt när företagen man betalar till ska envisas med att jävlas med en. Mitt hyresbolag har höjt hyran, med hänvisning till bland annat det nuvarande "höga" ränteläget. Den nuvarande räntan är väl lägre än vad den någonsin varit, och det står faktiskt att räntan har sänkts i deras utskick. Detta tar man dock inte i beaktande, utan det kanske kan komma att påverka framtida hyresförhandlingar. Fan så heller, i kapitalismen existerar inte sänkningar av avgifter.

Dessutom så vill min internetoperatör börja skicka ut fakturor till mig igen, trots att jag har autogiro. Dessutom vill de ta betalt för dessa fakturor. Jag beställde autogiro för att slippa den avgiften. Man var dessutom tvungen att gå in på "mina sidor" på deras hemsida och ändra det själv, vilket kräver ett lösenord som jag inte har. Man var tvungen att kontakta kunstjänst för att få tag i sitt lösenord. Kundtjänst? Nej, snarare otjänst.

ABK och Blixtvik är månadens skitföretag!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Till kapitalismens försvar måste jag säga att det enbart är denna marknadsform som drar ned avgifter. I motsatsen - det statliga ägandet - har ju staten ingen konkurrent som kan prispressa, och då behöver inte staten sänka priserna för att kvarhålla sin marknadspossition. Men visst, ABK ägs av kommunen och är kommunens största hyresvärd, så det är ju inte kapitalismen som ska få skäll för att pappa staten gör bort sig =P

2008-12-26 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0