Finally (Stargate Atlantis)

Jag älskar när någon typ av självdistans lyser igenom i antingen filmer eller tv-serier. Såna där ögonblick som säger att allt är inte så allvarligt, och att saker och ting bara är på låtsas. Sen så tycker jag också mycket om lägen där karaktärer säger exakt vad man själv tänker, och att man måste vara lite insatt i bakom kulisserna för att överhuvudtaget tänka den tanken.

Jag läser sedan en tid tillbaka, kanske ett halvår, en blogg om Stargate. Det är skaparna av TV-serierna som ligger bakom det hela, och det kan man väl säga sitt om, men man får faktiskt små inblickar i arbetet. Det är en kille som på något sätt är inblandad i produktionen som skriver lite om vad som hänt under inspelningen av kommande avsnitt. Nej, det är inte så mycket spoliers, utan mer förklarar vilken typ av avsnitt det är, hur producenterna tänker och hur arbetet går till. Exempelvis så kan det vara ett s.k. "Bottle Show", vilket i förlängningen betyder "billigt avsnitt" genom att man använder existerande kulisser, få specialeffekter och inga gästskådespelare. Som alla andra så arbetar man med en budget, och kan inte slösa med pengar hur som helst. För den som är intresserad så kolla in här!

Nu tillbaka till vad jag först skrev om, och för er som följer serien och inte sett avsnitt 18 på säsong 4, så kan jag utfärda en liten Spoilervarning!!!

I slutet på säsong 3 så dör en av mina favoritkaraktärer i serien, Dr. Carson Beckett! Det är jag inte ensam om att tycka, och det startas en kampanj för att återuppliva honom från det döda. Detta verkar inte få något fotfäste i produktionsteamet, och det verkar som om man helt enkelt skiter i vad fansen tycker och kör vidare som om inget hänt. Serien fortsätter och jag saknar inte karaktären överdrivet mycket eftersom det kommit en ny karaktär för att ersätta den gamla i form av Dr. Jennifer Keller. Men i slutet av det senaste avsnittet så dyker helt enkelt Dr. Beckett upp och säger de där orden som alla hans fans väntat på. Finally! It's about bloody time. What took you so long?

Kommentarer
Postat av: JP

Såg precis avsnittet nu, man tänker liksom, "men vafan??!"

Visst saknar man karaktären men liksom, what´s the story here?!

Nu får de fan bli tid för nästa avsnitt... men idga fick jag ner Stargate: The Ark of the Truth, tror det är en film som kommer efter sg1! :) Ska ja ses senare idag! Weee!

2008-02-29 @ 14:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0