Checkpoint C4 suger

Idag så skulle jag ladda mitt Skånekort med nya pengar. Kom iväg lite sent så jag trodde inte att jag skulle hinna med att sticka till resecentrum och ladda det, så jag fick ladda det på Checkpoint C4 istället, på stationen. Det är inte ett bra ställe att ladda på eftersom det lätt blir köbildning. Anledningen till detta är att det alltid är någon eller några, för det mesta panchisar, som ska köpa biljetter till en resa flera veckor framåt, medan de som står efter i kön har ett tåg som står och väntar, typ, och strax kör. Detta bryr sig naturligtvis inte gubben som står där i kassan sig alls om, utan kör på i samma takt. Detta gör att man aldrig kan lite på att man ska hinna med att ladda sitt kort innan tåget går.

Så jag stod där, och tänkte att det inte gör något om jag missar tåget, eftersom jag inte hade någon tid att passa i Malmö, skulle ju bara lämna in tentan. Under tiden så tappar andra i kön tålamodet opch jag kommer närmare kassan. Till slut är det min tur och naturligtvis hinner jag precis ladda kortet och springa ut till det väntande tåget. Det var inte överdrivet många sekunder kvar innan dörrarna stängdes. Den här gången lönade det sig att ha tålamod och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0