Hitta en mening

Man känner sig smått handikappad tack vare förkylningen. Har försökt skriva tenta idag, men har inte lyckats särskilt bra alls. Det blev lite gjort, men långt ifrån tillräckligt. Imorgon måste jag verkligen komma igång, annars kommer det att bli jobbigt. Har verkligen börjat tröttna på att plugga nu igen, det är samma skit gång på gång på gång. Man läser i en bok, går till föreläsning, skriver tenta, får resultat, börjar en ny kurs, osv osv. Kanske beror det på att jag är förkyld, kanske beror det på att det är tenta, men jag är trött på det just nu. Hela tiden ska man prestera, utan att det verkar leda någonstans. Det jag gör idag spelar bara roll för de poäng jag tar, det spelar ingen roll för mig som person. För att låna ett uttryck från Marx så är jag alienerad ifrån det jag gör. Jag behöver hitta en mening! Jag vet att andra har gjort det, då ska jag också kunna göra det!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sätt upp delmål och mål. Tävla med dig själv. Bestäm dig för vad som lärdomarna bakom poängen bakom lärdomen kan ge dig i framtiden, och utnyttja dessa för framtida bruk.

Så jag gör iaf. Det funkar bra i ekonomin, så det borde funka för dig

2008-03-22 @ 23:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0