Tårta, Melodifestival, & film

Efter att jag hade slutat skriva gårdagens blogg, så gick jag och Anders J till affären och löpte lite ingredienser till tårtan som vi skulle göra. När vi väl kommit tillbaka så smällde vi ihop allting och jag tycker själv att den blev skapligt bra. Den såg ialla fall fin ut.



Melodifestivalen blev vi lagom klara till. Såg den och tyckte väl inte riktigt att det var någon som stod ut sådär extremt mycket från resten, och det var ingen sån där dunderflopp heller. Bäst som vanligt var Kristian Luuk tycker jag, som känns väldigt naturlig i rollen som programledare för hela festivalen. Gillar att han bjuder på sig så mycket. Björn Gustavsson gjorde inte sin bästa kväll precis, roligaste hittills var ju andra deltävlingen där han var magiker och skulle göra sitt levitationstrick, det var skoj. Det är lite väl mycket "hype" kring honom just nu, han är faktiskt inte så överdrivet rolig även om han är kul. Men nu bidragen.

Niklas Strömstedt: Vad ska man säga om detta då? Ingen jättedålig låt, men alldeles för tråkig för sammanhanget. Tyckte att den där gitarrslingan var lite väl tråkig efter ett par gånger, lite mer variation hade nog funkat bättre. Det märktes dock att han har en del erfarenhet av scenframträdanden, och att han inte sökte kameran med blicken hela tiden var lite annorlunda än de flesta andra artisterna. Det kanske var därför det gick så dåligt?

Calaisa: En lugn låt i balladstil, går väl inte hem så ofta i de här sammanhangen. Rätt så trevlig låt faktiskt och en av de bästa under hela kvällen tycker jag nog, men saknar det där tempot som vinnare ofta har. Fyra stycken duktiga tjejer som likt Strömstedt och hans gäng också hade instrument med sig på scen, och fokuserade mycket på publiken och inte enbart på kamerorna. Genuint framträdande som tyvärr inte gick längre än till andra omgången.

Daniel Mitsogiannis: Vad tusan betyder "Pame" egentligen? Känns som ett typiskt bidrag med etniska influenser. Intro passar illa ihop med fortsättningen. Nä, det här var ganska så tråkigt. De "lönnfeta" dansarna var ju så hemskt så att det inte är sant. Dessutom är det väl upp till grekerna att skicka greker? Nä, det var tur att den här inte gick vidare.

Linda Bengtzing:
Jag trodde att det skulle bli en lite hårdare låt från Linda den här gången, men icke. Det var samma gamla tråkiga som hon brukar ställa upp med. Trippad dansband helt enkelt, och jag förstår inte detta. Det var absolut inget märkvärdigt med den här låten, och det är artister som henne som fick mig att låta bli melodifestivalen undern lång tid. Det är inte dåligt i sig, bara så oerhört tråkigt.

Nordman:
En av de sämsta låtarna som gick vidare. Röstade faktiskt på två låtar i andra omgången med förhoppningen att den här inte skulle klara sig. Känns så mycket 90-tal. Jag tror att gubbarna flint hoppat in i en kryokammare efter senaste skivan och bara kört samma sak om igen. Tråkigt, dåligt och segt... det gör ont, men det gick tydligen ändå!

Sibel:
Den låten minns jag knappt. Balladaktig kärleksinspirerad låt som inte direkt gav något intryck. Ingen dålig låt egentligen men långt ifrån tillräckligt bra. Saknar verkligen tempo, sånt som krävs i melodifestivalen. Det gäller att få md sig publiken direkt, och det gick inte med den här låten.

Fronda:
Sarkastisk låt av en skum kille. Jag vet inte vad jag ska säga, men den här låten var den absolut sämsta under hela kvällen. Jag tror det visar att det är lite olika människor som ser melodifestivalen när den här och Nordman går vidare. Tydligen är det fulla tonårsgrabbar som sitter och glor också. Nej, nej, nej! Det här vill man gärna rösta bort.

Charlotte Perrelli: Det här är en sån låt som kan ta hem det. Typisk schlagervinnare skulle jag nog vilja säga. Kraft och energi, en massa erfarenhet och den där klänningen gjorde att hon vann den här deltävlingen tillsammans med Linda. I vanliga fall tycker jag inte om sån här musik, och jag kommer förmodligen inte att lyssna på den här heller i andra sammanhang, men den var bra. Skulle vara kul att se rullbandet faktiskt, men det kanske kommer till finalen.

Senare så tittade jag och Anders J på lite fotboll, och efter det en riktigt trevlig film, The Science of Sleep. För den som gilade Eternal Sunshine of the Spotless Mind kan jag rekommendera denna. Inte lika bra förvisso, men av samma regissör, Michel Gondry. Sen så såg vi slutet på en annan film också, men som helhet var det en väldigt trevlig kväll som avslutades strax innan tre på natten. Nästa helg kommer vi förmodligen vara hos Linda K uppe i Lönneberga. Får se hur det blir, men just nu ser det ut så.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Giftig sak det där. Hoppas den var god. ^^

2008-03-02 @ 20:30:46
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: Rob

Den smakade smaskens! :-)

2008-03-02 @ 20:49:03
URL: http://standardiserad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0