Affari Tuoi (Deal or no deal)

Om man känner sig lite nere kan man alltid förlita sig till den italienska TV-kanalen Rai Uno. Ok, kanske inte alltid, det finns ju trots allt något som heter TV-tablå, men ibland så kan man kolla in kanalen och se något roligt. En favorit är den italienska versionen av "Deal or no deal" som i Italien fått namnet "Affari tuoi". Programledaren Flavio Insinna måste vara en av de mest karismatiska TV-personligheterna jag någonsin sett, och programmet är till på köpet något extra. Javisst, man förstår inte mycket, men det gör å andra sidan inte särskilt mycket det heller. Ibland kan det bli riktigt galet och då kan man inte låta bli att skratta. För mer info om programmet, kolla gärna in Wikipedia (det är på engelska). Här kommer dessutom ett litet smakprov som jag hittat på YouTube. Kolla gärna en liten stund och fundera sedan på skillnaderna gentemot den svenska varianten, ganska så stora!



p.s. Det där deppiga humöret som jag var på innan känner jag inte av så mycket av längre, delvis tack vare att jag råkade se det här programmet på TV. Glädje är kvällens ledord!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Italienare är i allmänhet mer uttrycksfulla än oss svenskar, så bara det är ju annorlunda. Men annars känns det som ett helt annat program. Och kul att de hade x-files-musiken när han hämtde lapp i lådan.

2008-06-01 @ 08:44:52
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: U Strömberg

Flavio Insinna är en helt fantastisk person.Helt

unik, även för att vara italienare! Någon mer

karismatisk än Flavio finns inte.Han har slutat nu i

Affari Tuoi, men dyker upp ibland i RAI.

MVH

2008-11-08 @ 17:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0