Stöpt ljus

Så, nu har jag stöpt ljus för första gången i mitt liv. Var hemma hos AJ och gjorde det, träffade hans föräldrar, samt systrar och deras barn, för att inte glömma bror. Det var en riktigt trevlig eftermiddag och kväll, och det slutade med lite kakor, tårta och biskvier. Fick dessutom med mig några ljus hem, så nu är det bara till att skaffa sig en ljusstake och sen sätta fyr.

Just nu känner jag mig lite smånervös. Ska köra söndagsrundan för första gången inatt, själv. Hoppas jag hittar överallt och inte klantar till det alltför mycket. Dessutom ska jag ha en bil, så det är ytterligare en ny grej. Problemet med att köra söndagsdistrikt är att man lätt glömmer bort saker, vilket bara blir sämre i och med att man lärt sig ett annat distrikt under tiden. Nåja, jag ska göra mitt allra bästa, och hur fel kan det egentligen gå? Jag brukar kunna somna ganska så enkelt, men just nu känns det som att det kommer bli svårt. Fast när man väl ligger där så går det kanske bra. Jag har en tendens att somna fort när jag väl börjar läsa något i sängen, oberoende av hur spännande det är. Det säger helt klart mer om mig än de böcker jag läser, det kan jag lova. Nä, nu vill jag komma ut och köra rundan, så jag får det gjort. Öva är trist, göra är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0