Lite snack om jobbet

Oj vad det blåste när jag började dela ut tidningar inatt. Riktig storm var det, och dessutom regnade det lite. Det var inte direkt kul att stå där och packa ner tidningarna, eftersom de fladdrade omkring som tusan. När jag väl kom ner till rundan så blåste det ännu mer där, helt galet mycket. Det dröjde dock inte så länge innan det började mojna och snart var vinden inte längre något problem. Vid den tiden hade regnet också passerat. Blev en ganska så fin morgon till slut, och det är en rätt så fin dag idag.

Det har varit ganska så lugnt på jobbet de senaste dagarna, och med lugnt menar jag att tidningarna varit lagom tjocka, förutom i morse då de var tjocka. Det enda som har irriterat har varit reklamen, som vi fick både i måndags och i onsdags. I tisdags var det budträff nere på kontoret. Jag och AJs bror Linus åkte ner tillsammans för att se vad som stod på. Vist, det var landgång som var rätt så god, men pratet verkade inte beröra mig så mycket. Det som var intressant var dock att träffa chefen där nere. Har inte gjort det tidigare, man får en lite annan relation till arbetsgivaren när man har träffat chefen, fråga inte vad bara. Jag skulle helt enkelt inte kalla budträffen för slöseri med tid, men det skulle nog många andra bud. Jag tror inte vi var mer än tolv på plats, och det finns några till i stan.

Det är ett par veckor kvar nu tills jag ska vara ledig, lite knappt. Har jobbat nio dagar i rad, så man börjar komma in i det där lunket igen. Men men, man tjänar ju stålar, så det gör inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0