Angående städning

Man kan inte tro att jag spenderat mycket av min tid de senaste dagarna med att städa min lägenhet.  Det är som om det finns någon slags naturkraft som gör att den blir stökig nästan direkt efter det att den blivit städad. Ganska så irriterande men inte särskilt överraskande med tanke på hur lite förvaringsplats jag har och att jag hela tiden envisas med att trycka in fler prylar. Det ligger åtminstone inte en hög med pantburkar i "köket" längre, och inte något i det där skåpet jag har heller. Slängde visserligen en massa påsar, men det finns så många kvar i "köket". Jag har försökt att låta bli med att köpa nya påsar, genom att ta med en tygpåse till affären. Problemet är att maten för det mesta inte får plats och jag blir tvungen att köpa en extra liksom. Men nu ska jag skärpa mig, lovar mig själv.

Nåja, man får inte besök särskilt ofta, så det gör inte så mycket att det ser lite stökigt ut. Fast det är viktigt att man själv trivs också såklart. Morr, om man bara haft ställen där man hade kunnat ställa undan saker. Källaren? Jo, men vem orkar springa ner och hämta dammsugaren varje gång man ska städa? Fast å andra sidan, vem orkar städa när man väl ska städa? Hahaha!

Får se till att folk kommer och hälsar på lite oftare, så jag åtminstone får en vettig anledning. Mycket bekymmer för inget, jomen javisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0