De e lulle

Så har jag varit på jobbet ytterligare tre dagar, fast efter en överenskommelse med Simon ska jag jobba imorgon också. Det var ju så att jag var ledig den fjortonde juli när jag egentligen skulle jobba, för att gå på tivolirock, och nu ska han ha tillbaka den dagen. Fast det har flutit på rätt så bra ändå, tycker jag. Måndags var visserligen lite jäktigt på morgonen, men sedan dess har det faktiskt varit rätt så lugnt. Hade en massa tid över tyckte jag, och stan var ganska ren. Träffade Peter vid stationen och stod en stund och pratade med honom där, bland annat om vädret, hehe. Annars har jag slösat bort ganska mycket tid på att sopa här och där, och min sopborste börjag bli lite sliten vid det här laget. Tycker att det är ganska så trevligt att stå och sopa, det blir så tydlig skillnad efteråt och man kan se sig om och tycka att det ser väldigt välstädat ut, ge sig själv en liten klapp på huvudet liksom.

Dessutom har jag lyckats få en hel del sömn den här gången, så jag har inte gått omkring och varit så fruktansvärt trött som jag annars har gjort när jag pendlat från Sjöbo. Hoppas naturligtvis att lägenheten inte ska bli uthyrd nästa vecka, eftersom det hade inneburit ingen pendling, men men, jag tar det som kommer. Idag var farsan i stan så jag slapp åka bussen och sparade en resa på mitt sommarkort. Tror nog det kommer att räcka i vilket fall som helst, men man kan ju aldrig vara helt säker. Har tjugo resor kvar och fjorton dagar till räcker kortet, så det borde räcka. Åker ju inte så mycket buss när jag är ledig.

Annars så har jag inte börjat läsa en ny bok ännu. Stod och glodde i Annikas bokhylla en stund, men tyckte inte att det fanns något som passade mig. Mannen utan öde av Imre Kertész låg närmast, men jag struntade i det. Ska fortsätta på bokserien Tidens Hjul när jag kommer hem imorgon. Slutade ju ganska plötsligt läsa den i vintras, eftersom det var ett ganska tråkigt och förutsägbart kapitel. Det var väl Vandraren som fick tillbaka suget på fantasy igen, eftersom det fanns en del saker som gjorde att böckerna påminde om varandra.

Jag hatar fortfarande alla korkade svenska sportjournalister som försökte förstöra mitt fiiiina Tour de France för mig. Heja Rasmussen! Jag tror han var ren och fin och dessutom årets bäste cyklist i touren. Han borde kanske ha tagit med sig den gula tröjan hem och att det må ha varit en komplott emot honom. Ett flertal saker pekar på det åtminstone, men nog om det nu. Grattis till Contador ändå, han var den bäste som fick slutföra Tour de France.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0