Gott

Läste att rött kött är livsfarligt. Ingen bör äta mer än 500 gram rött kött, i veckan! Gissa vad jag helt plötsligt väldigt sugen på att äta? Just det, mer än 500 gram rött kött! Om man nu äter detta ökar det risken för cancer. I detta ingår bland annat gris, och då ställer jag mig frågan "varför äter du rött kött från gris?". Det är ju ohygieniskt att äta rött kött från gris, det ska ju tillagas först. Jag har som princip att aldrig äta någonting som fortfarande är rött från kyckling och gris, av de köttsorter jag äter det vill säga. Nöt är däremot helt ok... nästan ett krav ibland! Fast jag äter väldigt sällan nöt. Har inte tillagat något själv sedan jag flyttade hit i vintras.

Jag vet, jag äter alldeles för mycket nyttig mat, och nu är jag jävligt hungrig för farsan ringde och sa att han inte kommer in till stan på lunch. Blev lite besviken, men inte alltför mycket. Kanske ska man knalla iväg och köpa lite cancerrisk?

Kommentarer
Postat av: Anders O

Rött kött = rått kött? Och vilken vara ger inte cancer idag? Känns som det kommer "larm" om sånt här oftare än kvickt.

2007-11-09 @ 15:24:00
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: jonny

tror nog risken är större att du blir överkörd av bussen på väg till stan

2007-11-09 @ 18:06:33
URL: http://www.jonnyis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0