Små mål

Det tog ett tag innan jag hittade min hjärna idag, men den kom fram... bara till att damma av och sätta igång. Nä, det är inte helt hundraprocentigt med pluggandet nuförtiden, känner inte någon som helst motivation till att sitta och läsa. Sätter upp små mål hela tiden, som jag verkligen kämpar för att uppnå. Idag satte jag som mål att skriva klart om gender från Bradleys bok, och det fixade jag. Lätt som en plätt? Nä, knappast! Men boken har åtminstone inte flugit i väggen idag, som den gjorde förra veckan. Trött och disträ är vad jag är.

I have a problem that I cannot explain,
I have no reason why it should have been so plain,
Have no questions but I sure have excuse,
I lack the reason why I should be so confused

Till på köpet så lyckades jag komma ut en liten stund. Jag kunde slita mig från boken, vilket inte var särskilt svårt. Stack till bibblan också och lämnade några böcker som jag avverkat. Har bara två sidor att skriva till, så det är ju ingen panik. Fast sen ska man ju börja med den där uppsatsen också, och då menar jag att börja på allvar. Börja med att formulera en nu uppsatsplan typ, som jag sen kan utgå ifrån när jag söker litteratur och såna saker. Plöja igenom Brott & Straff igen? Hade varit mysigt, eftersom det är en bra bok. Läste jag den på gymnasiet så kan jag läsa den igen.

p.s. Texten i kursivt är hämtad från System of a Down - Roulette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0