Böck

Jag har tidigare sagt att man bara kan ta till sig 40 sidor avancerad text på en och samma dag! Jag vidhåller detta, och jag har idag läst 50 sidor avancerad text och kan bara inte läsa mer. Det fastnar liksom och mina tankar vandrar iväg och tänker på allt annat som jag förmodligen inte bör tänka på. På livet, och té, och vad jag ska skriva i min nästa blogg till exempel.

Så jag hade planerat att läsa 120 sidor idag... eller snarare, var tvungen att läsa 120 sidor idag och 120 imorgon för att bli klar med boken. Jag har kommit fram till att jag inte kommer att bli klar med boken. Det får helt enkelt ta den tiden det tar. Fokus på mina egna kapitel... det borde räcka. Tills vidare. Inte kul när det första kapitlet är skitsvårt, det står till och med "Det är det mest komplicerade problem man kan tänka sig...". Det gör så att man bara säger Heja Eduardo. Det andra kapitlet har jag också börjat läsa, och det handlar om sport. Sport verkar så oerhört tråkigt när Bourdieu skriver om det. Ska ta tag i det imorgon... han är så jävla komplicerad, eller som Anders O (min barndomsvän inte Anders J från sociologin) skulle säga, han är så akademisk!

Var hos Daniel idag på fika. Vi pratade om det där BET-styrelsemötet som jag förmodligen kan våldgästa. Och en massa andra saker. Jag tyckte det var trevligt, och det var gott té, orientaliskt med kanel! Han betalar jättelite för sin lägenhet, men totalt sett är den nog mindre än min, trots att hans kök var marginellt större.

Har dessutom varit och klippt mitt hår idag! Det var kanske inte panik som det brukar vara, men jag var ganska trött på håret igen! Pratade en massa som vanligt. Hon kommer som jag misstänkt från Kina... Pratar inte dålig svenska, bara lite brytning.

Vill du ha mer ris min vän? ;-) Hahahahaha lol (internskämt :-p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0