Serj, SOAD och AC/DC

Sitter och lyssnar på Serj Tankians skiva "Elect the Dead". Svårt att skilja på de låtarna och System of a Down, även om det är Daron som skrivit de flesta låtarna åt SOAD. Det är väl rösten antar jag, som är så framträdande liksom. Sången är en viktig grej när man ska känna igen ett band. I förmiddags till exempel satte jag igång några låtar och oj sa jag, är det inte "The Who"? Nä, det var inte "The Who", det var "AC/DC" som jag direkt kände igen på Brian Johnsons röst, som är väldigt karaktäristisk, vilekt Serj Tankians röst också är. Fast i fallet med den senares skiva är att det är mycket av de kännetecken som SOAD har finns i hans musik. Tempoväxlingar, tunga riff, tunga trummor och så vidare. Jag hoppas innerligt att Serj kommer till Sweden rock, men jag tror nog inte han komer att göra det. Fast å andra sidan, det är ju inte samma grej utan resten av bandet, man vill ju se System of a Down, Daron Malakian, John Dolmayan och Shavo Odadjian.

Jo, den funkar alldeles utmärkt den här skivan! Om han ska till Sweden Rock så ska jag verkligen överväga att åka dit och jobba trots allt... för just nu känner jag inte för det. Har dessutom hört rykten om att AC/DC ska dit, och det skulle man heller inte vilja missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0