Hur man är

Det är så att varje gång (nästan) som Jennie inte är online på messenger, eller har skrivit någon blogg på ett antal timmar, så tror jag att hon håller på att föda ett barn. Detta är inte helt otroligt, eftersom hon befinner sig i nionde månaden och nedkomsten är beräknad till imorgon. Jag tycker att det är väldigt spännande, och det är väl därför jag funderar på det relativt ofta. Kanske är det så att det inte händer så mycket spännande saker i mitt liv just nu? Kanske beror det på att det är en väldigt stor sak för någon som jag tycker om mycket? Dessutom kommer det att hända förr eller senare, och jag hoppas för hennes skull att bebis inte väntar för länge. Anders J sa nånting idag om att förstagångsföderskor ofta går över tiden, och det kanske ligger något i det.

Som person är jag ganska så orolig, och det är nog därför jag gärna vill ha koll på vad som händer runtomkring mig. Jag menar i första hand vad personer i min omgivning säger. Det är bra att veta vad personer säger så att man på något vis kan förutse vad de kommer att säga eller hur de kommer att agera i framtiden. Jag lägger ner en del tid på att i huvudet gå igenom potentiella samtal med olika personer. Om jag säger "det här" så kommer den andra personen att tycka "så här" och agera "på detta viset", eller något liknande. Jag måste såklart erkänna att jag inte alltid genomdriver min plan att ha just det samtalet eftersom tillfällen sällan ges. Saken som jag vill ha sagt är att om man är bra på någonting, att minnas saker till exempel, så är det ofta en respons på något man är dålig på, i mitt fall att vara fullständigt lugn och trygg i osäkerheten att inte kunna förutspå vad som kommer att ske.

Som jag tidigare idag skrev så drömde jag flera konstiga drömmar. Drömmar om osäkerhet, om att inte lyckas klara av att saker, och framförallt om att inte ha kontroll över vissa situationer. Men det går upp och det går ner, ibland stör det mig inte (vilket är oftast) och ibland stör det mig (som inatt). Man är den man är och det går nog inte att ändra på det särskilt mycket, det viktiga är vad man gör för att hantera det.

Kommentarer
Postat av: AJ

Det är dina sidor, både de du tycker är bra och de du tycker är dåliga, som gör dig till den du är. Det finns personer som uppskattar dig för den du är.

2008-03-01 @ 01:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0