Ny dag i skolan

Nämnde tidigare att jag fått lära mig hur det fungerade att skriva ut på Orkanenbibblan, och att de skulle byta till ett nytt system. Nu fick jag testa det här nya systemet, och naturligtvis så fungerade det inte. Det är ju helt galet, att allting ska sluta fungera när jag ska använda det. Jag tror nog att de är ute efter mig och stänger av alla maskiner så fort jag kommer in genom dörrarna. Möjligen låter det som jag är paranoid, men det är jag inte. Paranoida människor lider av vanföreställningar, jag å andra sidan är säker på att de är ute efter mig! Hahahaha :-)

Idag var det alltså skola igen, och vi hade en ny lärare, Magnus Ericson. Johan hade berättat att han var bra, men jag tyckte inte det var något speciellt med honom precis. När han verkade läsa utantill från ett papper var en höjdare och jag ifrågasätter nu Johans bedömningsförmåga. Jag tror att han gillade läraren för att han var lite militärisk i sin stil, och ganska så vältränad, biffig. Jag tror Johan gillar sånt, eftersom han själv är inne i den där träningsgrejen rätt så mycket, och inte för att jag tror att han gillar killar, för det tror jag inte att han gör. Han kanske blir bättre längre fram.

Dagens höjdpunkt var annars när jag träffade Clara på stationen. Hon klev av och jag klev på. Det blev någon minut där, och hon visade en bild på bebis som fortfarande ligger i magen. Den här gången var hon inte tvungen att kräkas som tur var. Satt sedan och saknade våra fikor från sociologi b. Jag och Anders J, Jennie, Clara, Johan och ibland Linda K. Det var tider det. På tal om fika så tror jag att det var ett tag sedan jag fikade på riktigt. Det är alltså dags att det blir något sånt snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0