Smygandes i natten

Vaknade mitt i natten, hann tänka tanken om Anders J hade varit och lämnat bröd. Det var så att han skulle hänga en påse på min cykel när han slutade jobbet, och att jag sedan skulle gå ner och hämta det när jag vaknat. Nu var det så att jag hade vaknat och nästan direkt efter det så fick jag ett sms, och strax efter det härde jag hans bil starta och köra iväg. Vilket sammanträffande tyckte jag, läste smset som var från honom. Drog på mig ett par byxor, en t-shirt och smög sedan ner och hämtade påsen. Kände mig lite småkriminell, smygandes omkring sådär, hihi. Klockan var alltså halv tre på natten, och det var helt tyst och lugnt. Påminde mycket om tiden när jag var tidningsbud och brukade stiga upp vid den tiden för att börja jobba. Jag saknar inte det jobbet alls, men det jag saknar är det lugnet mitt i natten som man fick uppleva så mycket. Hursomhelst så ställde jag påsen med bröd precis innanför dörren och försökte sedan somna om, vilket var lättare sagt än gjort. Det tog ungefär en timme innan jag sussade igen.

Idag ska jag till skolan och ha seminarium. Sticker iväg om nån timme. Snacka om att det kommer att vara mycket folk på tåget i eftermiddag, suck! Idag är det också den dagen som de kanske ska sätta igång Jennies förlossning. Ser fram emot att träffa hennes barn, vad det nu än blir för något. Mycket spännande är det. Men nu ska jag fixa till mig och käka frukost innan det bär iväg mot Malmö igen. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Jag kom hem fem inatt, då var det väldigt lugnt kan jag säga. Kom hem efter tidningsbudet hade varit och hälsat på. :P

2008-03-15 @ 11:58:49
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0