Neråt för MAH

Det börjar kännas som en gammal tråkig visa från förra terminen som återigen spökar! Redan nu har kurser jag sökt till nästa termin börjat ställas in. Den är gången är det statsvetenskapen i Malmö som återigen åker ut. Hörde något om att det var rekordantal sökande till högskolan till hösten, men det är förmodligen förstagångssökande. Snackade med Johan på tåget idag och han pratade om att de skulle krympa Malmö Högskola. Lägga ner alla byggnader utom Orkanen eller vad det var. Dessutom kan han inte få ut magister i sitt ämne, tråkigt nog. Nä, det går utför för Malmö Högskola, snart är det väl dags att lägga ner kafeterior och akademibokhandlar där också. Nä, så långt går det inte, det finns ju trots allt en kafeteria i akademibokhandeln där, och det måste ju vara ett vinnande koncept.

Men jag ska ju söka jobb, så jag behöver inte bry mig, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0