Kakor & tant i hiss

När jag kom hem från jobbet inatt, strax innan fem på natten, så upptäcker jag att någon hängt en påse med kakor och muffins på min dörr. Naturligtvis var det Anders J som hade gjort det. Med följde ett meddelande om att kakorna kanske var härskna, hihi. Inga härskna kakor här inte, men jag vet ju inte förrän jag luktat och smakat på allihopa, smask! Det är sådana överraskningar som gör vardagen något mer liderlig. Annars så var det en lugn natt utan händelser, vilket föregående natt inte var.

Kom in i ett trapphus och gick fram till hissen och tryckte på knappen. På min runda finns nämligen åttavåningshus, och att springa upp och ner kommer inte på fråga, enkelriktat funkar bra för mig, ner alltså. När hissen väl kommer ner så ser jag att det står någon där. Det är en tant, som står i nattlinne och innetofflor med rufsigt hår. Hon ser alldeles förvirrad ut, och beter sig något underligt. Jag smiter in i hissen och frågar om hon kan trycka fram rätt våning åt mig, då hon står precis framför panelen. Det tar en liten stund innan jag lyckas få henne att trycka på rätt knapp, och när hissen är på väg upp börjar hon mummla något obegripligt. Jag förstår ingenting och svarar ja på vad hon säger, typ! Dessutom så luktade det lite konstigt i hissen. Någon som har tankar om detta?

Kommentarer
Postat av: Anders O

Dement kvinna som gått utanför sitt hem i nattkläder? Du skulle kanske ringt polisen?

2008-10-10 @ 16:23:53
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0