Mat, och lite annat

Ikväll så hottade jag upp mina rester från igår, och det blev riktigt lyckat. Käkade köttfärssås igår, som jag hade gjort på fläskfärs, krossade tomater osv. Smakade ungefär som vanligt, det funkade liksom. När jag sprang och delade ut tidningar inatt så kom jag på att jag kunde blanda ner kidneybönor, så att det blir lite som chili con carne. Så idag så köpte jag lite sådana bönor, och blandade ner det i såsen. Till det så käkade jag en enkel sallad gjord på isbergssallad, tomat, gurka och kryddat med lime, olivolja, salt och peppar. Det blev alldeles utmärkt, säkert en massa fiber och protein men inte så mycket kolhydrater som när man käkar pasta eller ris till. Blev ganska så mätt dessutom, men jag kände att jag behövde lite extra efter träningen idag.

På tal om träningen så körde jag ganska så hårt idag. Till skillnad från förra gången så hade jag två extra övningar. Det var ganska så tufft, kanske delvis för att jag haft ett uppehåll på två veckor. Kroppen känns ganska så trött, och inte på samma sätt som när man varit och simmat. Har fortfarande inte fått igång Anders J, det är fortfarande lite trist att träna själv. Nu ska jag nog kolla på det första avsnittet av den nya tv-serien Fringe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0