Depeche till Norge (Sverige?)

Jag blev ordentligt glad och överraskad idag, men samtidigt så besviken. Egentligen kom besvikelsen först. Tydligen så ska Depeche Mode komma till Sverige i sommar och spela, men de har valt helt fel ställe att landa. Arvikafestivalen, i ytterkanterna av Värmland, nästan i Norge. Visst, festivalarrangörerna kan vara hur glada som helst, men Depeche-fansen kan ju inte vara det. Två slutsålda spelningar på Globen och Scandinavium, samt en hyfsat välsålt Stockholms Stadion (som det var under förra turnén) kan ju knappast mäta sig mot en festival, som har som mest tagit 18000 besökare. Alla som vill se bandet kan omöjligen göra det under de förutsättningarna. De fans som bor i Sverige får göra som jag tänker göra, söka sig utomlands för att få biljetter till en riktig spelning, för min del på Parken i Köpenhamn. Dessutom så måste man köpa en tredagarsbiljett till Arvikafestivalen för att vara säker på att få komma in där, och då är det bara ett band bokat ännu, enligt hemsidan.

Nä, det är skit, och jag hoppas att bandet lär sig sin läxa och bokar in fler spelningar under nästa vinter, som man gjorde under förra turnén. Jag tror Sverige har för många fans för att ignoreras på detta sättet. Man kan nog inte skylla på bandet, de hade ingen koll på att Arvika i princip ligger i Norge, men den som bokade turnén kan inte vara världens smartaste person. Nej, det är en besvikelse att ett så stort band spelar någonstans i ingenstans, men naturligtvis positivt att man ger sig ut på turné.

Jag ser dock fram emot skivan som kommer i april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0