Förlorad kontakt

Tidigare idag så sorterade jag en massa gamla papper, jag jag slängde en massa dessutom. Egentligen skulle jag städa lägenheten, men det blev inte så mycket mer gjort än det. Har bott här i lägenheten sedan januari 2007, så det finns räkningar kvar ända sedan dess. Visst, man kan ju egentligen slänga sina räkningar efter ett tag, men de är kvar tills vidare. Däremot slängde jag en massa papper från högskolan, scheman, uppgifter, gruppindelningar, artiklar etc. Blev lite nostalgisk när jag gick igenom dessa papper, och man saknar lite den lilla fikagruppen vi hade ett tag. Nu har man tappat kontakten med de flesta i den gruppen, vilket är lite synd. Men som jag sagt tidigare så är det tider som är borta, och att försöka rekonstruera de är bara tragiskt. Nä, det gäller att hålla blicken framåt, se vidare mot nya möjligheter. Kanske flytta, hitta ett nytt jobb, kanske i en ny stad. Vi får se helt enkelt.

Om två veckor åker jag till Huskvarna för att hälsa på Josefine igen. Det var ett tag sedan man var där, och besöket skulle i så fall bli det tredje där uppe totalt för min del. Dessutom ska vi kolla på Mustasch när jag är där uppe, vilket ska bli trevligt. Såg bandet på Tivolirock 2007, där de var riktigt bra. Ska bli kul att träffa Josefine igen och det ska bli trevligt att komma bort lite. Hon är ju en av de personer som man inte kunnat umgås med regelbundet sedan sociologitiden. En annan sån person är Linda, som var nere och hälsade på veckan som gick, och som det blev en fika tillsammans med i tisdags. Det ska förresten bli ett besök i Lönneberga snart igen förresten, när det blir av beror lite på, men jag skulle inte ha något emot att åka upp dit själv igen. Förhoppningsvis blir det inte så.

Men nu känner jag att det är färdigskrivet för den här gången, återkommer kanske snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0