FourEver spelning nummer fyra!

Så har man varit på ytterligare en spelning med FourEver. Men vänta nu lite, varför skriver jag egetligen med ett stort F och sen ett stort E? Jag vet inte riktigt men jag tror inte bandet stavar det så, måste kolla. *Kollar*! Jo min själ, det är precis så de gör på sin coola logga, haha. Jag visste väl att jag hade fått det någonstans ifrån. Den här gången var det bara jag och Johan som var och kollade, och det var inte på Valvet som "vanligt". Det var nere på Barbacka idag, ikväll, och förutom att vi såg bandet så träffade jag min farbror Patrik. Det var länge sedan man träffade honom, uppdaterade och lite sånt tyckte att det var helt ok, nej, det var faktiskt rätt så kul. Skrämmande lik farsan är han, hehe.

Vi råkade hamna innanför dörrarna när de fortfarande höll på att fixa med ljudet. Känner ju lite killarna som hjälper bandet så i växlade några ord med de och råkade hamna innanför när de stängde. Det var en del mygg utanför så vi klagade inte. Bandet var lite missnöjt med några grejer, bland annat studsade trummorna omkring när trummisen spelade, ljudet i högtalarna var dåligt, mikrofonerna var också kassa. Fast kvalitén på ljudet kvittade rätt så mycket, eftersom kvalitén på bandet är så bra.

En annan liten observation var att det var så mycket ungdomar där, nästan barn, så man kände att man höjde ålderssnittet när man kom dit ganska så rejält. Det var nästan så man ville gå därifrån, men vi stod emot det begäret för begäret för musiken var större.

Hursomhelst var bandet precis lika bra som de var vid de två spelningarna på Valvet. Ok, kanske inte precis lika bra som på valvet, för där rockade de skitfetemycket. Bara egna låtar och det är då de är som allra bäst. Solitary är en riktigt frym låt live, så satans grym. Men resten var också bra, såklart. Left Behind är också en sån låt som bara öser som tusan, trots att det är lugn.

Så, nu orkar jag inte skriva mer... tre veckor till nästa spelning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0