Kortfattat om representantmötet

Så har jag varit på mitt första möte för klassrepresentanter i skolan. Det var jag och Johan som blev de utvalda. Visserligen valde jag mig själv eftersom jag hade ett sug efter att prova på det redan under a-nivån, men då pendlade jag och så kul verkade det inte vara. Hursomhelst så blev Johan, lite emot sin vilja, eller mer tack vare alla andras ovilja den andra representanten för klassen.

Själva mötet gick hur bra som helst. Först värmdes stämningen upp med lite småsnack om det ena och det andra, lite kaffe och lite kakor. Sen körde vi igång med kritiken. Jag och Johan satt mest och hackade på Eduardos kurs, den senaste om metodologin. Det var visserligen inga personliga angrepp, vi sa inte om hans dåliga uttal eller så, utan det var mest det om kursens dåliga struktur och att det i hög grad kändes som meningslösa upprepningar från A-kursen. De lyssnade på kritiken och svarade väldigt bra och förklarande. Sen så var det ytterligare lite diskussionen som till slut blev ganska så allmän när D-kursens representanter skulle presentera sin kritik, eftersom de inte hade någon egentligen.

Generellt tyckte jag att diskussionen var givande när det gällde våra klagomål på upplägget. Jag tyckte svaren var bra som vi fick, men jag betonade också att alla förmodligen inte skulle tycka att de var lika bra, svaren dvs. Det fanns vissa förklaringar till varför strukturen på kursen var så dålig. Den allmänna diskussionen var givande den också, ur ett socialt perspektiv och lite ur ett uppsatsperspektiv. Mycket trivsam och avslappnad stämning, som visserligen var allvarlig delvis men ändå uppsluppen på något vis. Jag tror inte de kommer att ändra kurserna så de helt uppfyller mina förväntningar, men jag är nog glad om de tar åt sig lite grann bara.

Kommentarer
Postat av: jennie

Nu är du seg på uppdateringarna hörredu! Blir du lite kvickare länkar jag dig från min blogg;) kram

2007-05-10 @ 09:52:25
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0